zill

Alla inlägg den 28 februari 2015

Av Therese . - 28 februari 2015 19:45

Jag är bjuden på 30årsfest ikväll. Den började för ungefär 45minuter sen (det är en hemmafest så en kan droppa in lite hur som helst). Själv sitter jag i soffan och försöker få mig till att dona ihop mig och ta mig iväg.


Det är skitsvårt.

Jag vill på festen, och träffa folk. Men jag vill inte åka dit och träffa okända människor. Så vitt jag kan se på FB-eventet kommer det finnas 2 personer som jag känner; han som fyller år, och en till.


Så. Inte. Värt. Det.


Det är så himla värdelöst, det här att vilja träffa folk, men knappt ha lust eller ork att ta sig ut ur lägenheten. Jag vill verkligen inte gå ut, och behöva vara social, fast jag liksom längtar efter att hänga med folk. För jag börjar tröttna på ensamma lördagar i soffan, fast jag vet att jag är den enda som kan vända på det. Det är liksom ingen annan som kan göra det åt mig. Och iom att det här inte är första gången börjar jag liksom tvivla på min egen sociala förmåga; "vem skulle egentligen vilja träffa mig, när jag är så tråkig att jag inte ens klarar av att komma iväg på fest" - fast jag VET att det visst finns många som vill träffa mig. It's all in my head. Inte mindre jobbigt för det.

 

Jag känner mig ganska less på att liksom vara ganska pepp på att komma iväg, men sen när det börjar närma sig så bara "näää, jag skiter i det", fast jag vet att jag (antagligen) kommer att ha tusen gånger roligare borta än hemma i soffan.

 

Men jag kommer inte förbi apatin som kommer med känslan av att behöva dona ihop sig, och gå utanför dörren.

Och så sitter jag där i soffan sen och känner att jag är så jävla tråkig som inte bara tog mig i kragen och gick, utan att bry mig om min egen känsla av olust.

Ambivalensen i det, mina vänner. 

 

Jag är bra på att träffa nya människor,

men jag vet inte hur man gör

zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards