zill

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Therese . - 11 mars 2015 17:27

Pappa, på väg till Trosa. Juli 2013


Idag fyller världens bästa pappa 65. Jag har ringt & grattat honom, och jag har faktiskt skickat en blomma också, från mig & Klas. Jag sitter liksom & väntar på att han ska ringa & säga att den har kommit fram, heh.


När jag ringde förut och grattade honom, skrattade han till och bara; Äääsch, det är väl inget att gratta för!


Jo, men det tycker jag! 

Av Therese . - 11 mars 2015 13:14

Efter gårdagens outande om att jag är feminist kom det reaktioner.


Och jag såg ett så klassiskt försök till att förminska /tramsa bort det jag hade skrivit. Jag skrev ju främst om samtycke, och sedan om just feminismen. Där nånstans nämnde jag LD som förebild. 


Här nedan följer kommentarsfältet;

            



Jag är inte mycket för att "vinna" en diskussion, utan snarare att försöka öppna ögonen & kanske få en ögonöppnare till svars själv. Men nej. Jag bedrog mig den här gången. Det är tydligen viktigare att poängtera att LD är dålig, än att bemöta sakfrågan; feminism, samtycke & genus.


Och sedan ska en samtidigt behöva tänka på att "alla kan faktiskt inte gilla alla, och en måste faktiskt respektera allas åsikter". Mhm, men om mina åsikter inte respekteras utan fjantas bort i töntiga youtube-videos som inte relevanta för varken blogginlägg eller diskussionen som fördes i kommentarsfältet. Då tänker jag inte sitta där och acceptera att någon förlöjligar mig med inlindade "lilla gumman"-kommentarer. Så det så.


 

Jan Stenmark har gjort bilden.



Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards