zill

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Therese . - 14 mars 2015 14:49

Mina planer för dagen var att jag skulle på systemet inför 30årsfesten ikväll, sedan ut till Angered för att se Karro köra Roller Derby och sedan möta upp Tuss för att gå på nämnda 30årsfest.


Det gick lite i stöpet. Jag trodde att Karro skulle spela matchen kl. 14, och inte den kl. 16.30 Nu var det tydligen tvärtom; dvs, hon skulle gå på plan samtidigt som jag skulle vart tvungen att dra hemåt igen. TRÅKIGT! Jag var faktiskt ganska pepp på att komma iväg och se henne spela, har inte gjort det ännu.


Så, schemaändring helt enkelt. Valde att stanna hemma istället, äta lunch i lugn & ro, diska och lösa melodikrysset (i efterhand).

Jag vet inte riktigt hur det ser ut när ni andra löser melodikrysset, men hos mig ser det ut så här;


Jag har alltid ett block bredvid mig så jag kan skriva ner ledtrådarna som Anders Eldeman ger, så jag lätt kan gå tillbaka om jag inte kommer på under den lpt som spelas.

Dagens ledtrådar ser ut så här;

Såna kråksparkar, alltså. Men det gäller ju att skriva fort & kort, så att säga. Inte mindre än FEM dubbelfrågor idag, det är ganska mycket. Annars brukar det bara vara sådär 1-2 stycken.


Så nu vet ni. Om ni någon gång skulle undra hur det ser ut när jag löser Melodikryss, alltså.

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards