zill

Alla inlägg den 22 september 2015

Av Therese . - 22 september 2015 21:03

Har jag kontrollbehov för att jag aldrig skulle låta en annan människa än min frisör klippa/färga mitt hår?

Är jag petig med det?

JA. Det är fan mitt hår vi pratar om. Jag ska leva med det. 

Jag SKITER HÖGAKTNINGSFULLT I om du "kan göra precis allt det där på 1 timme och 20 minuter, för att du minnsann..." Jag lyssnade inte efter det, ska jag erkänna.


Jag kan inte hålla isär allt du kan bättre, snabbare, mera eller "vad din högst personliga åsikt" är. Jag skiter nämligen i det. Så in i helvete mycket.

Om du är så himla bra på att läsa av folk, är det fullständigt koko-bananas att du inte kan se att folk blir ledsna, sårade, irriterade och kanske tillomed jävligt uppretade när du tar över, när du trycker till, och när du öser ur dig ren skit. (allt är inte skit, för det finns vettiga saker där nånstans... men ditt sätt att förmedla leder bara till att iaf jag stänger av & inte lyssnar alls. för du paketerar det du har att säga i en jävligt mästrande och otrevlig ton)



Jag försöker vara "den större människan", men det går fanimej inte. 

Jag försöker att inte ta åt mig eller låta ditt jävla besservisser-sätt komma under skinnet på mig. Men alltså.

Det är ett bevis på att det inte går, när mötet är över sen nästan 2½ timme sen & jag fortfarande är irriterad. Det kommer bli en sån jävla stjärnsmäll när det här har bubblat tillräckligt länge.

Och det värsta är att förloraren blir jag.


Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards