zill

Alla inlägg den 28 februari 2016

Av Therese . - 28 februari 2016 13:18

Det har varit en fin helg. Kort, men fin.


I fredags träffade jag Pauline & Dennis som var i stan för en föreställning. Det blev en jättekortis, men det gör inget. Så himla speciellt att ha vänner som, trots att en bara ses i knappt 40 minuter, ändå kan fylla på energidepåerna så till den grad att en nästan glömmer bort tröttheten som skaver & svider i ögonen... Jag är så otroligt tacksam för det.


Lite senare på kvällen kom mamma & pappa, och efter en stunds letande efter matställe utan väntetid på att ens få ett bord, hamnade vi på Källarkrogen. Mums, mums, och det var fint att sitta och snacka skit med dem igen. Senast vi sågs var i julas.


Igår var det alltså dags för en liten milstolpe... Mina föräldrar och Griszlys föräldrar sågs för första gången nånsin... En kan tycka att det är konstigt att de inte setts förr, när vi har varit tillsammans sen mars -12, men liksom. Det har inte fallit sig naturligt, när ingen av dem bor i samma stad, eller ens på samma sida av landet. Men nu, med bröllopet på ingång, så var det iaf dags... Och det blev hur bra som helst; inga konstigheter, bara familjärt. YES! *tumme upp & happy dance*

 

Idag är en långsam dag. Jag vaknade (som vanligt) tidigt pga. hunger och ont i ryggen, men mitt hjärta ligger fortfarande och sover. I kväll blir det bio; Deadpool. Jag har ungefär noll förväntningar, för mig är karaktären helt ny. Vi får väl se vad jag tycker efteråt, heh. 


Imorgon drar jobberiet igång igen, och så ska jag till min tandhygienist... Där rök alltså min sovmorgon, börjar nämligen alltid 9.30 på måndagar, men tiden hos Lana är klockan 8.00 Yay... Eller inte, men tänderna är viktiga att ta hand om, så det är ju bara att suck it up & pay the price... typ.

//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards