zill

Alla inlägg under maj 2011

Av Therese . - 30 maj 2011 20:24

Finns det något tradigare än att jobba ungefär halva dagen för att sedan inse att man inte bara jobbar jourveckan, utan man ska dessutom stanna kvar för ett APT + P-möte till 19-snåret?! Njaaae, finns inte mycket som kan slå det i tradighet om du frågar mig. Tokigt mossig i skallen när jag kom hem strax efter 19. Jag får väl liksom glädja mig åt att det bara är 4dagarsvecka + 3dagarshelg sen.


Inte så att jag tycker det är skitjobbigt att gå till jobbet, men av någon konstig anledning går jag runt och är tröttmössa deluxe ungefär hela tiden. Jag fattar inte vad det beror på, och det känns lite småsegt. Kanske är det bara längtan efter semestah som har börjat leka i kroppen. Det har trots allt varit ett ganska intensivt jobbe-år.


Första året på ett nytt ställe är alltid intensivt, allra helst mentalt; nya rutiner, nya kollegor att anpassa sig till, nya barn, nya föräldrar, nya kunskaper. Nytt, nytt, nytt. Jag kommer nog sova gott lördagen den 9:e juli, heh.


   jag skålar in semestern, juli -10

 

//zill

Av Therese . - 30 maj 2011 13:28

När vädret är så här gött, är jobbet en fröjd! //zill

 
Av Therese . - 30 maj 2011 08:14

Jobba måndag, tisdag, onsdag. Ledig torsdag, jobba fredag, ledig lördag, söndag, måndag!

Däremellan ska jag hinna med eventuellt 2 sittningar (en på torsdag & en på fredag), följa med Grabbarna Grus till Årjäng, picnic i Azaleadalen, öleri på 7:ans, eventuellt en sväng till Skövde för att hälsa på tisseltatterna.


Hmmm, det blir till att prioritera... Jag har svårt för sånt, för jag vill gärna vara med överallt, hah. Vaffan vill jag göra, liksom. Vad mår jag bra av...?!


No clue, mer än att jobberiet kommer allra först! Dags att dona klart sig och traska iväg då. Skolbesök för 05:orna idag - spännande!


//zill

Av Therese . - 29 maj 2011 20:56

Jag vet inte hur det är med er, men jag tenderar till att bli lite sur (okej, ganska jävla mycket sur) när min internetuppkoppling inte funkar som den ska.

Inte så att jag tror att jag missar nånting egentligen, men jag saknar möjligheten att uppdatera bloggen, och uppdatera mig på vad vännerna har för sig (neeej, vad då FB-hooked? heh.) osv.


Så jag har haft ofrivillig internetsemester. Levt lite IRL helt enkelt, och amagad! vad fint jag har haft det. Dejtade i fredags, sov ytterst lite mellan fredag & lördag, mös i soffan till film under lördagen tills det vad dags att träffa Greken inför KattFans hejdå-fest. Fest & fest... Jag sakmnade redan vid 22, vaknade lagom till att Greken & Billie skulle pka hem vid 00. Somnade om och vaknade ganska utvilad runt 9. Sedan har dagen gått i ett enda blurr; sova, kolla serier, sova, äta överblivet snacks, sova, kolla teve, tjöta med D., M. och T. Slutligen åka hem, prata med födelsedagsfastern och med mamman, samt Telias support och därmed få bukt med internetproblemet.


Så, here I am, bloggandes för första gången seni vad då...? Onsdags? Gött att vara tillbaka.


//zill

Av Therese . - 27 maj 2011 06:28

värdelösa skitmodem, eller Felia eller kanske Grodan Boll! Nu har det varit så sen igår eftermiddag. Några tips? //zill

 
Av Therese . - 25 maj 2011 18:16

I brist på ork att rensa i garderober och i övriga hemmet fick datorn se sig rensad. Alla bildalbum fram till -10 (de tidigaste var från -01) åkte raka vägen in i det externa minnet och jag tror nog att datorn blev lite lyckligare. Det var drygt 6000 bilder som flyttades, och det blev några små nostalgisvängar.


Dessutom åkte några program och en bildmapp med Fascisten åt fanders utan att passera gå. Jag trodde faktiskt att jag hade hivat Fascist-mappen för länge sen och blev ärligt förvånad när jag hittade den.


Detta måste ju vara sjukligt intressant för andra att veta, men i brist på annat vettigt att skriva så... Ptjaaa... Ibland har man såna dagar vet ni. Känns iaf väldigt skönt att inte ha en monsterseg dator längfre, heh.


NU: äta, plocka lite och sedan åka till Studs & attenda på handduksdags-puben. Gött att träffa folk om inte annat. Ta hand om er.


//zill

Av Therese . - 24 maj 2011 17:44

Fasen vad jag gillar min kreativa sida. De senaste veckorna har jag grejat kort till flera olika personer, med olika stil och designer. Jag är sjukt nöjd. Kortet till min faster som ska skickas inför hennes födelsedag på söndag ville jag nästan inte skicka alls - så snyggt blev det (om jag får säga't själv, hehe).

Sedan blev det ju ett till Maria & Christer på deras bröllopsdag, och ett till morfar på 75årsdagen. Och idag pysslade jag ihop ett till min fina fina mamma till Mors dag nu på söndag... Du har väl inte glömt bort den?!


Jag har börjat använda min värmepistol mer nu, vilket gör att saker blir ännu roligare - heja embossingpulver! Jag har en limpistol också, men den ligger än så länge orörd, jag gör inga sådana kreationer att jag måste ha massor med lim för tillfället. Men den finns där om ifall att.

 

Det är inte en billig hobby jag har hittat, men en vääääldigt rolig sådan och jag trivs med att sitta och filura fram designer, det går liksom inte att göra fel och man bestämmer själv. Jag har insett att jag har bättre öga för färganpassning och stil än jag trodde och jag utvecklas och utmanas.

  

zill approves!


       


Några av de senaste korten jag pysslat ihop;

Från vänster; Morsdag-kortet, morfars kort, samt ett grattiskort till en barndomskamrat som fick en bebis i mars. Klicka på bilderna så blir som stora.

Av Therese . - 22 maj 2011 22:48

Åååh. Vart ska jag börja?! Dagen började i sakta mak med rygg-värk och frukost hos Grabbarna Grus. D åkte sedermera inåt stan tidigare för att träffa sina föräldrar och KattFan och jag åkte in senare för att möta upp. Och när vi då är på stan, så står Lotta där... Min Nöt-Lotta, min enGelhest med vinGaar...! Åååh! Bästa bästa bästa ever!


Äta snabbt på Källarkrogen, hem & byta om och så in till Kelly's. Halv nio började människorna strömma till och vi ninjade ett långbord i ett hörn.

Tillslut gav vi upp pga folkmängden och värmen. Vi begav oss helt enkelt till Charlies Änglar och uteserveringen där. Där blev det nån öl, skratt, prat, trams och så vips! var klockan 02 och uteserveringen stängde. Promenad neråt Brunnsparken hand i hand och ett snabbt (fast utdraget) hej då innan vagnen kom.


På det stora hela; att fylla 29 var fasen inte alls särskilt ledsamt eller ångestframkallande. Det var faktiskt rent av klockrent!


Nu är det dock dags att sluta mina blå och imorgon är det ny jobbevecka som gäller.

Ta hand om er.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards