zill

Direktlänk till inlägg 26 mars 2016

Mallorca, mars 2016

Av Therese . - 26 mars 2016 19:07

Pappa och jag var ju på Mallorca förra helgen. Känns galet att det redan är en vecka sen vi var där, men så är det ju; time flies.

Det blev några bilder, men jag får inte lägga upp några på pappa. Jag frågade om jag fick, han sa nej, och det respekterar jag.


Iaf, det var en väldigt fin resa. Kändes lite konstigt att åka på semester utan mamma, men samtidigt himla fint. Dessutom rekommenderar jag att åka till just Palma/Mallorca. Schysst stad, och allting är rent och fräscht.

Vi åkte lite off season, så det var inte sådär jättemycket folk i rörelse på fredagen, men på lördagen, när folk var lediga var det fler ute och rörde på sig. Lördagen var också den bästa dagen ur vädersynpunkt - ca 22 grader och klockren sol!

I övrigt, så ska ni åka till Mallorca, se till att ni hamnar i Palma stad. Pga en liten miss vid bokningen hamnade vi i Palma Nova, vilket är en "förort" ca 1,5 mil sydväst om Palma. det gjorde att vi fick ta taxi så fort vi skulle till eller från stan.


Med det sagt; åk dit! Mycket kultur, bra promenadstråk längs med vattnet och det finns faktiskt en strand som är badbar precis inne i stan (om en nu tycker om att bada & det är säsong, alltså).


 
  På strandpromenaden, med katedralen i bakgrunden


 

Katedralen ligger så himla fint strax innanför Palmas hamn.

Vi var aldrig inne i den, men en annan gång kanske.


 

Pappa handlade skor.

Han behövde ett par nya finskor, och jag var på jakt efter skor till bröllopet.

Han hittade sina i den första affären vi var inne i, mina hittade jag i den NIONDE (!).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese . - 28 mars 2016 12:31

Ni hittar mig numera på: http://nouw.com/zilliceter         Tack & hej ...

Av Therese . - 28 mars 2016 11:28


    Jag såg en dokumentär på Netflix igår, om våldtäktskulturen som frodas på universitet och colleges i USA. Det var helt en helt igenom vidrig dokumentär, om hur unga kvinnor som blivit utsatta försökte få respektive skola att ta tag i deras...

Av Therese . - 28 mars 2016 10:21


Ledig måndag. Händer inte så himla mycket, förutom att jag ska ha möte med min förening...       Skulle haft det i lördags i samband med internfest, men festen blev inställd & därmed även mötet. Så då flyttade jag mötet lite hastigt till i...

Av Therese . - 26 mars 2016 15:31


Igår firade vi 4 år tillsammans..!   Middag på ölrepubliken, och sedan bio. Den 7/4 är det 100 dagar kvar tills vi gifter oss. Känns helt sjukt.   en av de första bilderna på oss -  en av mina absoluta favoriter tagen på campus i Örebr...

Av Therese . - 12 mars 2016 00:35

Jag läste en väns blogg häromdagen, och hon hade skrivit om relationer. Hon ställer bland annat frågan; Vad är det som gör att vi stannar i destruktiva relationer?    Och iom att en annan vän just i dagarna tagit ett enormt kliv ur en väldigt d...

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards