zill

Alla inlägg under september 2011

Av Therese . - 30 september 2011 14:29

Så har förkylningsbasiluskerna på jobbet nått min hals också. Eller ja, inte bara näsan, utan hela öron/näsa/hals-apparaten. Öronen kliar in till förbannelse och det blir lock i dem titt som tätt.


Men det som är allra mest störande är nysningarna som aldrig blir nysta. De som ligger & lurar utan att lösas ut. Om ni fattar.


//zill

Av Therese . - 30 september 2011 05:48

Ah, så ni vet alltså.


Nu ska jag gå till jobbet, men ni kan ju lyssna på den här så länge...!


Take care.


//zill

Av Therese . - 29 september 2011 19:26

Jag hade ju tänkt mig att glida ner i soffan och låta mig koppla av till Robinson... men eh, nej? Det går inte, för TV4 är fullsmockat av sångfåglar i olika kategorier... Det är alltså Idol-hysteri. Suck.


Robinson återkommer den 6:e oktober...


För "nöja" mig, med CSI dåråh.


//zill

Av Therese . - 29 september 2011 19:12

  • Jag träffade Rano på Gbg C klockan übertdigt, dvs strax innan 06 och hade således sällskap till Skövde
  • Seminariet gick som en dans
  • "Hemma-hos-kaffe" med Tuss i hennes nya soffa
  • På vägen till Resecentrum och tåget hem mötte jag en av mina absoluta favoritbloggerskor; SpiderChick med familj. Jag kom mig dock inte för att säga hej, men jag log hela vägen till tåget iaf.
  • Att det är torsdag idag, betyder dels Robinson klockan 20, och att det är fredag imorgon! HURRA!

När dagen har rullat på sådär bra, kan man bortse ifrån att jag varit vaken sen strax efter 4.30, att tåget hem var några minuter försenat och att det var en hund som ylade på spårvagnen mellan Kviberg & Teleskopg.


//zill

Av Therese . - 28 september 2011 08:47

Gråmulen dag. En nerv som ligger i kläm "bakom" höger skulderblad. Allmänt trött. Men gårdagens frustration ligger som ett dis bortanför och stör inte... Iaf inte just nu.

Idag är det jobb & sen kortkurs på Arkivet som gäller. Dom ska dessutom lägga ner så man kan kanske hitta fina grejer till schyssta rabatter.


Idag ska jag dessutom ringa till Mii & Deni på deras respektive födelsedagar. Och så pappa, för han har namnsdag.


Ha en bra dag, alles.


//zill

Av Therese . - 27 september 2011 23:19

Det var länge sen jag var så frustrerad som i eftermiddags.

Hemkommen från veterinären med Neira-skruttan (som förövrigt ska behålla gipset 10 "härliga" dagar till... suck) inser jag att det inte bara är Neiras rörelsefrihet som inskränks av det där jävla gipset...

Nomi kan inte röra sig som hon vill i lägenheten, och det kan faktiskt inte jag heller, tro det eller ej. Jag måste nämligen ha stängda dörrar till sovrum & kök för att minimera risken att Neira hoppar där hon inte ska, och jag kan inte springa runt & passa henne non-stop.


Mitt i detta ser jag att Nomi har fått tillbaka sin infektion i munnen...


Det räcker nu. Kan vi ta en katt i taget tack?! Det här med klippkort & rabatterade priser ju fler gånger man kommer till veterinären börjar te sig som en schysst affärsidé, kanske nått man kunde ta patent på?


Lägg sen till uppgifter till ett litteraturseminarie på torsdag (för att inte tala om seminariet nästa tisdag + hemtentan i två delar), heltidsjobb, en lägenhet som ser ut som hejsan, nästintill noll socialt liv (för det hinner jag knappt med) och en släng av PMS... Tadaaa! Tant zill i ett nötskal.


Men... Jag fick lite städat, handlat och uppgiften till torsdagens seminarie är klar. Så lite ångest & frustration har lättat. Jag får nog anse att den här tisdagskvällen har varit ganska så produktiv, ändå.

Fast, att grina av ren & skär frustration... Det var länge sen, jag antar att kroppen skrek på hjälp.


//zill

Av Therese . - 26 september 2011 20:20

Nu är det bråda dagar i det zill:erska residenset... Eller ja, inte så mycket i själva hemmet, men om vi kallar min hjärna & min kalender för "det zill:erska residenset" en kort sekvens.


Det är ett litteraturseminarie på torsdag, till detta ska jag ha läst 2 kapitel i en bok (och plockat ut det centrala i dessa två kapitel) och ett nästa vecka. I skolan är det dessutom hemtenta i två delar som ska in. Det är kortkurs på onsdag på Arkivet. Det är handledarkurser och fackliga ombudsdagar. Det är besök, inflyttningsfester och andra galej som folk vill att jag ska befinna mig på.

Imorgon är det till att jobba och sen till veterinären med Neira-skruttan för att få av henne gipsbandaget.


Jag ska försöka hinna med att handla, städa, greja, dona, plocka och.... Jag tror jag måste hinna med och andas också... Vila får jag göra sen, när jag flyttar in en etta med lock på nedre botten.


För att klargöra detta; skulle jag verka frånvarande eller mer än lovligt glömsk är det för att jag har en del grejer att hålla koll på... Hoppas att folk har förståelse..


//zill

Av Therese . - 24 september 2011 11:09

Bästa lördagsstarten sker mellan 10.03 och 10.58


Då intar jag nämligen soffläge framför datorn och sällskapar med Anders Eldeman;


 

Det är ganska rogivande att sitta och lyssna på alla möjliga genrer och fundera på kluriga ledtrådar. Dessutom har Anders en mycket behaglig stämma. Dessutom har jag en hel del FB-vänner som också sitter och löser, så det blir gemenskap trots att vi är skilda åt rent geografiskt.


Sen kan man tycka att det är tråkigt att aldrig vinna, men hey!, plötsligt händer det, som dom säger i Triss-reklamen.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards