zill

Alla inlägg den 26 juli 2012

Av Therese . - 26 juli 2012 18:31

Alltså.

I andras ögon kanske inte det är så stor grej, men jag är numera inte begränsad av en sladd för att kunna surfa.

Och det var jag själv som fipplade ihop så det funkar.


Det är antagligen så att jag är sist i landet med detta trådlösa tjofräs, men jag har varit lite allergisk emot det. Inte själva lösningen i sig, det är ju skitbra, men det här med att greja så att det funkar.

Jag har helt enkelt varit en smula (eller en kaka) osäker på min egen kompetens att få det att funka.


Men, damn!, jag grejade det. Och det tänker jag vara löjligt nöjd över... Åtminstone en dag eller så.
 Det får ni helt enkelt ta..!


nöjd Tant!

(webcam 120726) 

 


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 26 juli 2012 14:46

Torsdagen fortsätter, i lite lugnare lunk.


Optikerbesöket gick... hyfsat. Fick avbryta för mitt vänsteröga trilskades efter ett par i -och urtagningar av linsen. Ska tillbaka nästa vecka igen. Men skam den som ger sig. Om det här med linser inte funkar är det bannemej jag som skriver upp mig för en laseroperation. Jag är så inibängen trött på glasögonen nu - jag har trots allt levt med "skiten" sen jag var 8 år (för sen som inte kan räkna; give or take ~22 år...). Egentligen kan man ju fråga sig varför jag ens tar omvägen med linserna istället för att tuta & köra på op. direkt. På den frågan har jag inget direkt svar... Bah. Kanske för att linserna är ett billigare alternativ till lasern.


Nåja.

Lunchen och fikan med Deni var najs, kändes så skönt att träffa honom igen. Så dumt att man inte ses oftare, trots att man bor i samma stad... Men jag antar att det hänger ihop med jobb, pendling, ditten & datten. Svårt att hålla ihop livet som det är, och att då klämma in ytterligare fikor etc. kan ibland kännas som Mission: Impossible. Men men, vi hann med en uppdatering om det ena och det andra, plus lite annat jox. Min fina vän!


Deni & jag, Hjärtslaget 2009  


Just nu... Nu är jag hemma & landar lite, har slängt in en maskin tvätt och medan den rullar så ska jag göra dom där ärendena jag struntade i, till förmån för balkonghänget igår.


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 26 juli 2012 09:12

Mhm.

Är uppe hyfsat tidigt trots semester. Ibland måste man, tillexempel om man har en tid hos optikern klockan 10, höh. Jag kunde säkert ha fått en senare tid om jag hade frågat, men jag tycker nog att det är bättre att köra förmiddagstid, för sen har man hela dagen kvar.


Och den ska jag fylla med långlunch tillsammans med Deni, och sedan födelsedagsgalej hos Pinglan.


Idag har jag dessutom en "måste köpa"-grej att deala med... Ett par solglasögon! Jag tror inte ni kan fatta hur efterlängtat det är...


glasögonlös för en kort stund på Kosmopol, aug. -07

Tuss fotade


Kärlek & Respekt


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards