zill

Alla inlägg den 22 februari 2015

Av Therese . - 22 februari 2015 12:26

Jag pysslar en del. Det går i perioder, men nu på det senaste har jag kommit igång igen.

Det var ju julkorten (som vanligt), men efter det har jag gett mig in på nya vägar i mitt pysslande.


Och jag känner hur skoj det är.


Jag har helt enkelt tagit pysslandet till "nya nivåer", alltså släpt kortmakeriet och hittat andra skrymslen och vrår i pysselandan. Jag utvecklas helt enkelt.


Först var det en kollega till mig som undrade om jag gjorde tavlor... Jag tänkte att "njaaaa", men sen antog jag den utmaningen...


Här är resultatet. En Tjuv&Polis-tavla till kollegans barnbarn som fyllde 5. Kollegan var nöjd, men 5åringen, som är galen i allt som har med tjuv och polis att göra, var ännu nöjdare. Alltså är jag nöjd.   


De senaste veckorna har en enorm sylust kommit över mig. Min gamla symaskin var trasig, så det var inte så himla skoj att sy, iom att den största delen av tiden inte gick åt till att skapa nånting, utan att svära över symaskinen.

Alltså gjorde jag det enda rätta; jag köpte ny symaskin! En Husqvarna Viking, och den köpten på Cyréns vid Redbergplatsen i Göteborg.

Köpet firade jag med att sy en testversion av Mooshy Belly Bunny (mönstret finns på chezbeeperbebe.blogspot.com):



Helt klart en rolig sak att sy, och passande just nu, för jag har en hel hoper med vänner & bekanta som ska ha bebis - perfekta presenten!  

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards