zill

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Therese . - 13 februari 2012 15:12

Vad gjorde du för tio år sedan?
För 10 år sen... Då var det februari 2002 och jag hade ganska precis flyttat ner till Lund för att plugga Religionshistoria, med siktet inställt på prästyrket. Kan ni tänka er något så tokigt? Efter nästan 3 veckor på Vandrarhemmet Tåget precis i anslutning till stationen fick jag fatt på ett 18 kvm stort korridorsrum på Sparta. I maj jobbade jag på Lundakarnevalens barnområde (Barnevalen) och sminkade ungar i fejjat i tre dagar. Jag firade min 20årsdag genom att sitta i Lundagård och dricka karnevalsöhl tillsammans med många andra karnevalister. Jepp.

 

Lundakarnevalen -02 benämndes som Idealkarnevalen, och maskoten hette Ida (om jag minns rätt)

Jag avslutade 2002 med att flytta hem till Nifen Town igen, pga misslyckade studier (jag kanske inte tog så jäkla många poäng, men jag lärde mig massor om hur det är att ta hand om sig själv och sitt boende), men på det stora hela var det ett ganska bra år.


Vad gjorde du för fem år sedan?
2007, alltså... Jag tog examen från HiS i januari, och var därmed färdig förskollärare. Jobbade en snabbis i 6årsverksamhet innan jag fick mitt första jobb på förskola; Lindängen ute i Varnhem mellan mars & juni. När det vik:et tog slut och hamnade jag på Snickargården ute i Tibro över höstterminen. Den 28:e december, efter nästan 1½ års galenskap på Grenanders g. 12a, svalde jag stoltheten och bad mamma & pappa hjälpa mig med ett flyttlass. Jag ville hemhem igen!


Vad gjorde du för ett år sedan?
Ehm.... I februari 2011... Jag drog visdomstanden nummer 2, jobbade, var sjukskriven två dagar för ögoninflammation (!!), sprang på studentikosa grejer och så var jag särdeles trött på snön. Dessutom hittade Jalgot & jag varandra på ett eftersläpp till spexet. Tror det var där starten gick. Mhm.


Fem snacks du gillar:
1. Ostbågar

2. Kakor

3. Rostade cashew-nötter

4. ...eller naturella cashew-nötter.
5. ...eller cashew-nötter med yoghurt-överdrag (eh, jag gillar cashew-nötter, ok?!)


Fem sånger du kan texten till:
1. Stjärnorna finns här (Kapten Röd)

2. Elegi (Lars Winnerbäck)
3. Gillar din vibe (Syster Sol)

4. Fritiof Anderssons paradmarsch (Evert Taube)

5. Logiskt (inte Petters original, utan Pluras version från SMB*)


Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
1. Köpa större lägenhet, alt. ett hus

2. Ta körkort & köpa bil
3. Resa lite varstans

4. Lösa div. lån

5. Plugga sånt jag tycker är skoj, utan krav på att ta poängen.


Fem dumma ovanor:
1. Skjuter upp sånt jag inte har lust med till en annan dag

2. Knakar med lederna (främst i fingrarna)

3. Är en smula tidsoptimist, men hatar ändå att stressa

4. Jämför mig ibland med "alla andra" som har det jag inte har; familj, tid/pengar att resa för osv osv. Till vilken nytta? Ingen alls.

5. När jag har mycket att göra väljer jag att hantera det precis som Kitty; jag gör ingenting istället. Grav apati, helt enkelt.


Fem saker du gillar att göra:
1. Pyssla kort

2. Fika, oavsett om det är hemma hos nån, eller utefika

3. Umgås med vänner (förutom det uppenbara i fika-punkten)

4. Spela sällskapsspel

5. Fundera ut ordvitsar


Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa:
1. Stilettklackar (jovisst är det snyggt, men jag kan verkligen inte gå i såna skor, till min stora sorg)
2. Magtröja

3. Kjol som slutar över knäna
4. Kläder som behöver strykas (hej latheten! fast jag ska erkänna, jag äger några få såna kläder... men jag använder dem knappt)
5. Strumpor i sandaler


Fem favoritleksaker:
1. Mobilen
2. Datorn

3. De sk. "vuxenleksakerna", hrm
4. Pysselgrejerna

5. Kameran


Så det så!

//zill

- - - -

* Så Mycket Bättre

Av Therese . - 13 februari 2012 05:41

Jag har, trots den arla timmen, hunnit att

>> kliva upp

>> duscha

>> frukostera

>> greja mat till katterna

>> ge Nomi-hjärtat medicin


Och strax ska jag

>> tömma kattlådan

>> kleta på ansiktet

>> gå till jobbet


Jag har dessutom hunnit med att bli glad för en dröm jag hade inatt gjorde sig påmind. Amagad, alltså.

He's so fine, he blow my mind. (hey mickey!)


Ha en bra start på veckan, okej?


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards