zill

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Therese . - 14 februari 2012 21:31

Idag har jag tänkt.

Tänkt på morfar som inte har sin livskamrat vid sin sida längre, jag har vridit och vänt på den situationen. Typ första 14:e februari som han och mormor inte varit tillsammans på dryga 60 år. Sorgen i det, mina vänner. Ja, förutom sorgen i hela situationen alltså.

Det kommer bli många såna "först:or" det här året; första påsken, första morfars födelsedag i maj, första midsommaren, första mormors födelsedag i september, första AllHelgona, första julen & första nyåret. Och så dessutom alla andra första <insert random släktsammankomst>.


När mina morföräldrar skulle fylla 30, dvs 1966, hade dom redan hållt ihop i ungefär 15 år. Min morbror skulle fylla 11 och min mamma 9.


Det är så fjärran mitt liv, så här snubblande nära 30-strecket, att jag inte riktigt fattar det.

Men jag har tänkt på morfar idag. Min fina morfar med oftast röda hängslen och goa kramar. Med sitt mjuka sätt och fina humor.

Och självklart har jag tänkt på mormor också, med "jävlaranamma"-attityd, raktpåsak-sätt och alltid, alltid, alltid välgjorda naglar, nygrejat hår och just DEN DÄR parfymen som var så stark att den retade gallfeber på mig, men som ändå var mormor.


 

mormor, jag & morfar i hallen hem-hemma

julen 2010

 

Och med detta går jag & lägger mig, denna snömoddiga tisdag.


//zill

Av Therese . - 14 februari 2012 08:40

Morrn alla skrutt & gullefjun.


AHD är som vilken annan tisdag som helst. Det är disigt och det har snöat under natten.

Fast jag är inte bitter, det är som det är, och personligen tycker jag att man ska visa kärlek alla dagar om året inte bara specificera det till en viss dag i mitten av februari. Måhända att det osar singel-bitterhet över det uttalandet, men faktum är att så har jag resonerat både som singel och del i ett par. Så det så.


Hittade förövrigt en ganska rolig bild hos Myaraq (en av bloggarna jag följer)


 


Ha en bra tisdag, alles! Nu går jag till jobbet.


//zill 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards