zill

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Therese . - 17 december 2012 20:47

Nu i helgen tog jag tag i nånting jag har tänkt ända sen första helgen i december. Vad kan det vara, tänker ni? Kan ni inte gissa?


Jo, det var mitt livs första egna lussebullar!


klicka på bilden så blir den större


Och, som ni ser; inga som helst russin så långt ögonen når. Jag tycker om russin, så länge dom ligger i en ask och är naturliga. Men, när dom ligger i bullar eller bröd smakar dom... inte alls gott. Alltså pillrade jag på pärlsocker på mina lussebullar.

Jag har bara en enda sak att säga; Så. Jäkla. Nöjd!

Man kan ju lätt säga att jag blev lite mer pepp på det här med bullbakeri nu, när jag passerat en milstolpe (?).    


Nu har måndagen rullat undan. Det är bara 4 jobbe-dagar kvar tills efterlängtad julledighet. Imorgon ska jag träffa Thom som är hemma i Sverige en månad & på onsdag ska jag träffa Thilda på thé/kaffe-dejt i mitt kök. Finfina grejer.


Kärlek & Respekt

 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards