zill

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Therese . - 30 december 2012 23:15

(jag hittade den här listan hos Hanna vars blogg jag följer via bloglovin' & det blir min ena sammanfattning av TjugoTolv. den andra kommer imorgon)


Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Hm... Jag var med och bestämde vem som skulle bli min nya chef. En sån sak har jag aödrig gjort förr. Med tanke på hur bra vår chef visade sig vara, är jag sjukt nöjd med min inblandning.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ett par gamla Skövde-kompisar blev andragångsföräldrar. Några andra fick sin förstfödda i september (eller så).
 
Dog någon som stod dig nära?
Mormor gick bort i början av februari. 
 
Vilka länder besökte du?
Inga alls, höll mig på hemmaplan.
 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Jag är faktiskt ganska nöjd med 2012. Men om jag måste komma med nånting så är det mer umgänge med mina vänner. Jag (vi) har varit dåliga på det här med spontan-häng. Och mer sol!
 
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Det finns en hel hoper. Mormors begravning i början av mars. Den där söndagen i slutet av mars när Griszly & jag blev vi. Min 30-årsdag i maj. Bland alla andra fina datum.
 
Vad var din största framgång 2012?
Att jag vågat omfamna förändringen. Och att jag tagit tag i min hälsa mer på allvar än på flera år. 
 
Största misstaget?
Att jag inte stod upp för mig själv bättre, när jag verkligen behövde det!
 
Bästa köpet?
Vet allvarligt talat inte. Nya mobiltelefonen kanske..? Kalendern? Ääääsch!
 
Vad spenderade du mest pengar på?
30-årsfesten i maj. Inte för att det var någon monstersumma, men ändå. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja. En hel massa olika saker.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Öhm... Finns många olika. Men två är iaf dessa;
Amazing med Danny & Eldkvarns Jag är det hjärta.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit gladare. Mer lugn i min glädje, mer trygg, vilket gjort mig gladare & mer harminisk.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit tag i saker jag borde ha gjort för länge sen. Satt upp mål & jobbat mot dem.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat och funderat; jag borde bara "ha gjort".
 
Blev du kär i år?
Jajamensan. 
 
Favoritprogram på TV?
Oj. Öh. Inte vet jag.
 
Bästa boken du läste i år?
Torka aldrig tårar utan handskar, första delen var himla bra. Som de flesta Gardell-böckerna. 
 
Största musikaliska upptäckten?
Njaaae. Inte mycket nytt på min musikhimmel. Mest kära återseenden.
 
Något du önskade dig och fick?
Kärlek. Bland annat.
 
Något du önskade dig och inte fick?
Hm. Passar på den. Om jag nu måste svara; en ny/större lgh.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag firade den stora Tre-Nollan uppe på Henriksberg tillsammans med ett gäng av mina äldsta & nyaste vänner. Kvällen var, som man säger, "episk"!
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Bättre väder, möjligen.
 
Vad fick dig att må bra?
Trygghet och närhet. 
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Öh. Alltså. Ingen, men jag vill minnas att jag nånstans har nämnt Laurence Fox...?
 
Vem saknade du?
Tuss (och mina andra skövdeiter). Deni. Thom. LottaiLund & Sthlms-Lotta. Girl-sn-pea. Och Husmors-Anna. Bland andra.
 
De bästa nya människorna du träffade?
Oj... Folket i MN6 som jag lärt känna. 
 
Mest stolt över?
Att jag precis nu i dagarna har bestämt mig för att avsluta ett kaptiel i mitt liv.
 
Högsta önskan just nu?
Oj. Just nu..? Många. Jag låter dem vara osagda. Vill inte jinxa för mycket, höh.

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards