zill

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Therese . - 16 januari 2012 22:26

Jag skojade lite med Neira för en stund sen. Satt & blåste mot lampan i vardagsrummet. Lampan i sig har en massa rektanglar i plast som hänger & dinglar. Det var väldigt intressant tyckte hon och satte sig för att titta på plastgrejerna som dinglade lite...


Och helt plötsligt ser jag hur hon börjar trampa in sig för ett skutt... RAKT UPP I LAMPAN...!


Så... Katten upp i lampan, och sedan rakt ner i golvet, med en touch av vardagsrumsbord på vägen. Och sen snabbt titta på mig, gå & lägga sig i klätterklästrädet, slicka på ena tassen som om inget hänt.


Ehm... Hon är fan inte klok.


(men hon verkade iaf inte gjort sig illa.)


//zill

Av Therese . - 16 januari 2012 18:27

Ehm.

Imorse vaknade jag av en så skum dröm.

I drömmen åkte jag ett skidskyttelopp (det ni!), och jag kände igen banan, så jag antar att det var från Obersdorff eller annan känd bana som man sett mycket i dom där sammanhangen.

Iaf, jag låg så sjukt bra till i loppet och så skulle jag svänga ner för en backe... och hamnade i Sälen?! Mitt i en lift hamnade jag, och sen hade jag snöbollskrig en stund... Tills jag kom på att "fasen, jag har ju ett skidskyttelopp att vinna!" och klättrade upp för (den branta) backen igen, fortsatte åka... Och det sjukaste var att trots att jag åkte fel pch hade snöbollskrig så vann jag.


Hurra!!


Men min fundering när jag vaknade var mest hur det kommer sig att jag drömmer om skidskytte?! Jag har inte ens kollat på sporten särskilt mycket i vinter... Andra år har jag följt typ hela världscupen, men alltså inte i år.


Det är som det är, men särskilt normalt kändes det inte.


//zill

Av Therese . - 16 januari 2012 08:04

Somnade på soffan igår eftermiddag & väcktes av Greken som bara ville tacka för i fredags. Och jag tackade tillbaka, det var en jättefinkväll Kårkällar'n bjöd på.

Alldeles lagom med folk, med dricka, och det var högt i tak, med låg humor (som det ska vara, SKRK-style) och sedan traska neråt Avenyn mot Brunnsparken, arm i arm med Alec:en. Hur mysigt?! Mycket.


Nåja. Ny vecka igen, och det är väl egentligen inte så mycket som händer; en inskolning påjobbet & så ska jag träffa Eva på onsdag. Sedan löst bestämt att ev träffa Greken i helgen. Mhm, kan nog bli en fin vecka det här..! Och ni då, har ni nått skojigt inplanerat den här veckan?


 

fina Eva på Källarkrogen juli -11


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards