zill

Alla inlägg under juni 2011

Av Therese . - 19 juni 2011 18:15

 


Söndag it is, regnet faller mer eller mindre och har gjort det under hela dagen. Jag har varit inne i stan en sväng för att morsa på Red Danger innan hon satte sig på tåget hemåt nållåttalandet.


Det är riktigt Maria Mena-väder. Med det menar jag alltså ett väder där det passar sig att ligga i soffan och lyssna på halvdeppig musik och bara hoppas på en bättre (och soligare) morgondag. Inte för att jag är deppig, men det är sånt väder... En bio hade inte suttit fel, heller.


//zill

Av Therese . - 19 juni 2011 11:31

Att vakna av sig själv strax efter 10, och vara frukostsugen - finfin söndagsstart.


Gårkvällen var fin, satt ett par timmar på Ölrepubliken tillsammans med Alec. Många olika ämnen avhandlades allt medan ölen dracks. Jag hann med en Landsort lager (lite Nifen Town-patriotism) och en Timmerman's framboise. Timmerman's strawberrybeer var ju det jag drack mig kocko på i Newcastle förra sommaren. Tyvärr hade dom inte den på Ölrepubliken, något som jag tyckte dom skulle ändra på.


Nåja. Planen för idag är att bo i soffan ett tag till, njuta av att inte ha nånting att stressa iväg till. Unbder dagen kommer Baloo att landa i sköna gröna Götet, men fram till dess har jag inga som helst planer.


(och eftersom det är söndag och klockan är "söndagsmöte i K:an" så spelar jag min worship-lista på spotify)

 

Ta hand om er.


//zill

Av Therese . - 18 juni 2011 11:10

Somnade visserligen sent inatt, men det är ganska mysigt att gå upp strax innan 10. Greja frulle och sedan sätta sig och lyssna på internetradion och lösa melodikrysset. Idag var det ganska svårt, men med lite hjälp på FB (tack Karin & Ingrid!) så klarade jag det idag också.


Planen för dagen är att städa. Det har inte hänt på ett tag och dammråttorna biter mig nästan i tårna nu... Jag skulle nog nöstan kunna gå igenom en husdjursförsäkring med mina dammråttor. Usch.

Men det blir så när det händer annat. Jag prioriterar sällan städningen. Inte så att det ser förjävligt ut egentligen, men jaja... Gör jag det nu, kan jag glömma bort det ett tag igen, haha!


//zill

Av Therese . - 18 juni 2011 00:01

Mer ögongodis än så här blir det inte...


 

edward furlong & edward norton i american history x

 

Kanske är jag puckad, men det är inte mycket som slår Edward N i baskbollscenen i början av filmen. Och Edward F är ashet hela filmen igenom, synd att han har dekat ner sig.


Nåja, reklampausen slut - sista svängen på filmen.


//zill

Av Therese . - 17 juni 2011 15:39

Kolla, kolla, kolla!


Ny design på bloggen... Tänk så skojigt man kan ha, trots att man egentligen borde göra massa andra spännande saker, som exempelvis äta nånting, fundera på huruvida man ska rasta ovve eller ej ikväll.


Oh, vilket I-landsproblem. Jag gillar't. Har jag inget värre att fundera över torde ju livet vara ganska hyfsat, eller hur?!


(fast nu råkar jag ju fundera på lite annat av allvarligare natur, men det låtsas jag inte om, utan fyller skallen med ovve-funderingar, heh)

 

//zill

Av Therese . - 17 juni 2011 15:07

Jahaja, här tänkte jag ju slänga upp Rebecca Black-låten om Fredagen, men neheeeej då. När jag klickar på hennes video så får jag upp rutan "videon har dragits tillbaka av Rebecca Black pga rättigheter".


Så vad göra..? Nånting "så in i Norden"-fånigt måste jag ju bjucka på, så här på fredagseftermiddagen. Så vad sägs om den här istället..:



Det är så fånigt och skrattretande att det blir ledsamt & nästan tragiskt istället.


Ta hand om er, själv ska jag dona till mig inför en caps-omgång uppe på OH.


//zill

Av Therese . - 17 juni 2011 05:52

Det finns inte mycket jag har att säga denna arla fredagsmorgon... Iaf inte mer än...:


GOD MORGON!


Ha en bra dag.


//zill

Av Therese . - 16 juni 2011 21:34


Bara för att det blir en resa till Wien i slutet av juli. zill gillar't.

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards