zill

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Therese . - 7 oktober 2012 21:08

På teve står partiledarna och pratar i munnen på varandra, på en annan kanal löser man mord och på den tredje har Gordon Ramsay precis hjälpt ett hotell att lyfta sig i anseende.

I det zill:erska residenset är det bara jag & katten kvar; Griszly åkte hem till Hisinge Island nyss (jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtar till den dagen vi bor under samma tak och man slipper hatta hit eller dit).


I vilket fall som helst har helgen varit helt okej. Mina planer var att ta det lugnt.

I dessa planer ingick det inte en AW tillsammans med gamla Skövde:iter eller födelsedags/inflyttnings-kalas.

AW:n hade jag liksom glömt bort, men blev glatt påmind om den av La Eve, och självklart gick jag dit. Det är alltid så himla fint att träffa gamla Skövde-kompisar och liksom skapa sig en ny (fast gammal) kompiskrets i Göteborg. Det är liksom inte den där känslan av att inte riktigt veta vart man har varandra som man kan ha i en ny kompiskonstellation, för vi har redan kommit förbi den där "lära-känna-fasen".

Kalaset igår var spontant, det var Candyman som arr:ade och det var himla fint. Lite folk, men mysigt. Vi käkade godis & tårta & nybakade bullar! Och så spelade vi Wii... Jag var superkass, har aldrig & kommer aldrig bli nån gamer, höh!


Förutom detta... Har en kompis syster gift sig, en gammal internetbekant har också gift sig (dock inte med varandra!) och två av mina overall-kompisar (den ena från SköSex & den andra från div. phestresor) har blivit föräldrar till en liten tös.  

konfetti & höga HURRA-rop för dem!

 


Själv... Har jag ätit god middag (torsk, potatis, äggsås & ärtor), grejat hemma och kollat på lägenheter. Vidare har vi kollat på massa olika teveprogram, bland annat nått kockprogram där en man sabbade en hel bröllopstårta... Så då surfade jag vidare på bröllopstårtor och då hamnade jag in på klänningar... Ehm. Det roliga i sammanhanget är att Griszly & jag är ganska överrens om att jag inte behöver ha en vit prinsessbakelse. WIN!


Jaja. Så kan det vara... Nu ska jag sjunka ner i soffan en stund till innan det är dags att sova sig inför ännu en jobbvecka.

Kärlek & Respekt

 


Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards