zill

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Therese . - 23 oktober 2012 22:15

Varför kan inte saker & ting bara flyta på?

Det är för mycket just nu. Jag jonglerar jobb (med allt vad det innebär), vänner (jag försöker iaf!), Griszly (åh!, mitt hjärta!) och allt annat som ska hinnas med.


Jag. Hinner. Inte. Med.


Resultat; Trött, virrig, lätt apatisk zill, med svårighet att sova och prata i sammanhängande meningar.

Idag tappade jag "hushållspapper" och "pappershållare", när jag pratade med en kollega och kunde inte för mitt liv komma på vad det hette... Meningen blev ungefär; "är det er... eh... sån där... äääsch... som man har på bordet... eeeh... pappersgrejen..." Min kollega tittade på mig som om jag vore korkad. Och jag kände mig lätt efterbliven.


Senast jag var så här var när jag jobbade ute i Majorna. Och gången innan dess var sista månaderna i trean på gymnasiet. Då kunde det låta så här; "Kan du hämta en...   eh... du vet som man äter med... eeeh... med pinnar sådär uppåt" Det jag efterfrågade var såklart en gaffel... Eller som Lilla Sjöjungfrun hade sagt; en dinkelhoppare, höh.


Nåja. Jag har inspirerats av Hanna, och har därmed gjort en ToDo-lista. Fast till skillnad från henne låter jag min hänga på kylskåpet, och petar inte ut den på bloggen. Vissa saker ska inte ses av alla.


Ta hand om er.


 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards