zill

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Therese . - 10 oktober 2012 23:11

Griszly glömde/lämnade kvar sina chokladöverdragna jordnötter här häromdagen. Det passade mig alldeles utmärkt, hrm.

Inte för att jag har käkat upp allt, men en halv påse eller så, iaf. Nåja, sånt som händer när man får socker-sug, och dessutom finns det 1½ påse kvar i kylen.


Men, det jag tänkte på när jag nu satt och knaprade i mig jordnötterna var att jag omedvetet (eller långt bak i skallen vetandes?) åt en färg åt gången; först alla gula, sen alla blåa osv, osv. Nu, när jag tänker efter gör jag likadant med M&M's och vingummin också. Ofta börjar jag med dom som det är färst* av, också.


Är det sorteringsfjanten i mig som spökar eller gör fler så här..?


Intressant grej så här på onsdagskvällen iaf... Höh.


jag började med alla gula, och avslutade med alla bruna den här gången  


 


* färst, böjning av få (som i antal); få, färre, färst    <--- bevis från SAOL

Av Therese . - 10 oktober 2012 21:21

En kompis till mig hade ett par tvilling-kusiner som fyllde år nu i början av oktober. För att gratta dem på deras dag beställde hon kort av mig.


Så här blev dom;


hon som fick det här kortet går någon form av modelinje på gymnasiet


  ...och hennes syster går fordon.  

 


Hade förhållandevis fria händer, men fick lite färg-förslag och lite bakgrund om födelsedagsbarnen.

Jag var himla nöjd, min kompis var himla nöjd, och jag hoppas att tjtjerna som fick korten också blev nöjda.

Dessa kort hamnade tillslut ända uppe i Norrland, det ni!


 

Av Therese . - 10 oktober 2012 18:58

En kollega till mig frågade om jag ville göra ett kort till henne. Hon ville ha det att ge till sina kompisar som fick barn i våras. Jag fick ganska fria händer, men med "grönt och flickigt" som ledord.


Så här blev det;


 

Tycker nog att jag lyckades ganska bra med designen.


 

Av Therese . - 10 oktober 2012 07:31

Årets första frost. Känns så där lagom kul... //zill

 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards