zill

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Therese . - 29 november 2012 18:35

Det är minusgrader, det är mörkt. På jobbet har vi slängt upp julgrejerna, och på vägen hem doftade det pepparkaksbak nånstans ufrån. I förmiddags såg jag lite snöfjun i luften, när jag var ute på gården med våra små skruttisar (dvs grabbligan som är sisådär 1½-2½ år).

Det har inte blivit tjäle i marken än iaf, så vi kunde göra sandkakor, men jag tror det var bland de sista gångerna den här terminen.


I övrigt. Jag har huvudvärk. Halsen trilskas. Jag är trött. Jag längtar efter ledigt. Jag längtar efter vårtermin, och... Jag längtar efter utlandssolen i januari. Betalade resan igår, och det känns Så. Jävla. Gött! Heja, heja!

Men först ska det firas jul i Nifen Town, det ska hälsas på i Hstd & det ska firas nyår i Götet.


Och nu... Nu ska jag greja mathejsan. Kanske att jag drar ihop en saffranskaka också, bara för att.


Kärlek & Respekt

 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards