zill

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Therese . - 7 oktober 2011 20:46

Senaste dagarna har jag drabbats av en sån enorm saknad. Jag saknar mamma & pappa, och jag saknar KattFan.

Jag saknar det okomplicerade livet som student i Skövde och jag saknar att kunna gå ner på Boulogner och veta att jag kommer träffa folk jag tycker om där. Jag saknar att traska bort till Tuss och dra några filmer, dricka vin och skråla SingStar till klockan 2 på natten.


Jag saknar Nynäshamn och vissa delar av livet jag hade där. Tiden jag bodde på Fredsgatan 12 och hade M som granne. Och all lek i Det Vita Huset. Närheten till mamma & pappa. Fast Nynäs lång så långt bort.


Jag flyttade till Göteborg för att jag tyckte att jag hade en fungerande bekantskapskrets här. Och nu är det Göteborg som är långt bort...


Jag antar att vissa saker aldrig ändras...


//zill

Av Therese . - 7 oktober 2011 14:35

Det har varit ganska tomt på bloggfronten den här veckan. Uschaimej, alltså. Inte för att jag skäms för att jag har satt jobb, pluug & liv före bloggen, men ja. Jag har ju trots allt en del läsare, och att inte underhålla dem, är ju lite dåligt. Ungefär.


Det är fredag igen, och den här veckan har varit tjock med grejer.

För utom jobbet har jag hunnit med att gå på sista föreläsningen i Skövde i tisdags, och det gick ju ganska bra. Nu är det bara hemtentan som ska skrivas, men det är flera delar som ska sammanfogas till en inlämning.

(detta påminner mig om att jag nog borde skriva rent protokollet från tisdagens seminarium och skicka in. hrm)

Neira-skruttan blev av med sitt gips igår. Det ser lite ostadigt ut när hon går, men jag antar att det beror på att musklerna inte har fått jobba på typ 4 veckor. Vi får väl se hur det ser ut om några dagar.


Nåja. Vi får se vad den här eftermiddagen/kvällen har att erbjuda. Kanske blir jag sittande här hemma och chillaxar...


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards