zill

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Therese . - 10 oktober 2011 22:08

Ingen har missat Maria Montazami som ansiktet utåt i Ving-reklamen, va?

I den senaste lyckas hon pricka in ganska många fina citat, men jag har fastnat för just ett...


[...]när man är på semester får man en sån aurora omkring sig liksom "vad är det för glänsande själ?" - jamen det är ju du... [...]


Jag vet inte Maria, men i min värld dricker man Aurora, och att semestersjälen glänser som en aura omkring en för att man mår så gött av solen.


Personligen blir mina ögon på sin höjd en smula glansiga av just Aurora, eller om jag får välja, öhl.


//zill


Av Therese . - 10 oktober 2011 18:18

Så har vecka 41 dragit igång, med buller och bång.

Rivstart med tidiga skiftet, Steg 1-utbildning (handledarutbildning för att bli LLU:are - Lokal LärarUtbildare, kort sagt VFU-handledare) och sen traska en kort promenad Pedagogen - Nordstan för att dels handla höstkängor och kattsand. Kattsanden var dock slut, men jag fick tag på ett par riktigt schyssta kängor iaf. Nu slipper jag dyngsura fötter, och mina jumpaskor som har hängt med sedan i våras får nog förpassas till skohimlen.


Känns som att den här veckan kan bli fin; träffa Deni på onsdag och ett biobesök med Mathilda nån kväll är inplanerat. Det är Niceville som ska ses, och jag hoppas att den håller samma mått som boken..!


Iövrigt... Neira börjar använda sin skadade tass mer och mer, men hennes ben ser helt sjukligt smalt ut om man jämför med det andra... Men men, får hon bara jobba upp lite muskler igen så ska det nog bli bra det där. (och apropå Neira kom hon nyss och pussade på mig, älskade lilla skrutta!)


That's that, hej så länge!


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards