zill

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Therese . - 31 oktober 2011 21:15

Mhm... Studiedag 8-16.30, bara sitta still greja med papper, dona hit & dit osv osv. Välbehövligt med all tid, men rumpan fick sig en fin smak av trä sista timmen eller så. Mums, fillinamnam, eller så.

Komma hem och inse att Nomi-hjärtat har fått ännu en böld i munnen. Och den är hård... Och jag suckar, tar telefonen och ringer ett nummer jag kan utantill numera; Till veterinären.


Fick en tid 18.30 idag, åker dit, kommer in till braiga Kristina som verkligen tog sig tid att lyssna på det jag hade att säga, tittade, funderade, kollade igen, petade, kollade bettet, jämförde och försökte tömma bölden. Pratade lite, lyssnade på mina förslag och kom sen tillslut fram till att det kan vara allergi mot fodret. Så nu blir det penicillinkur i 10 dagar, samt foderändring till ett sk allergifoder. Och sedan ringer HON upp MIG om några dagar för att se om penicillinet har tagit. Om det inte har det så blir det till att åka in för att ta en bit av bölden och skicka på analys.


Jäääs, härliga måndag!


 


//zill

Av Therese . - 31 oktober 2011 07:35

Ahmen, shit, amagad & herrejösses! Eller nåt i den stilen..


Jag vet inte.

Jag vill inte vara skeptisk, men mina senaste erfarenheter säger mig att jag nog inte ska hoppas för mycket.


Från kärleksoptimist till kärleksskeptiker på ungefär ett år. Tack för den, liksom.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards