zill

Alla inlägg den 18 december 2011

Av Therese . - 18 december 2011 18:29

 



Jag har varit så fruktansvärt seg idag. Det har liksom inte funnits ork att göra nånting. Det var knappt att jag ens pallade motivera mig till att slå in paketen som ska skickas utomsocknes (dvs upp till Girl-sn-pea & hennes grabbar). Men nu är det gjort iaf. Lär ju läggas på lådan imorron eller senast tisdag. Hoppas bara att det kommer i tid.


I övrigt har jag mest degat i soffan, slösurfat, sms:at lite med Ruddock & fb-chatat med MjölkMajoren. Ungefär så. Heja mig,

Om nån halvtimme är det final i Amazing Race, har följt det stenhårt under hösten och ett av min faboritlag är fortfarande kvar..! Spännande, och sen fortsätter ju tevekvällen med Midsomer Murders, som vanligt på söndagar. Hoppas bara att det är ett för mig osett avsnitt som sänds, annars vet jag liksom inte riktigt vad jag ska glo på.


Och jag har än en gång insett att jag inte alls tycker om söndagar. Inte för att helgen är slut, utan för att de oftast innebär att jag sitter ensam. Jag gillar't inte alls, överhuvudtaget.


//zill

Av Therese . - 18 december 2011 09:27

Idag blir nog ingen dag att minnas.

I kroppen finns det tankar som  rusar runt, och jag känner mig både trött & rastlös på samma gång.


Jag vet inte.

Planen för dagen är att jag ska handla matgrejer. Jag ska slå in julklappar, och sen ska jag nig... eh... fan vet.


...ahjusste, det har kommit snö här i Gbg nu också. Inte mycket, men ändå.


//zill

Av Therese . - 18 december 2011 00:41

Tre timmar tog det. Julklappsletandet, alltså. Och då åt vi (Thom & jag) ändå innan vi drog igång med letandet.

Jag har alla julklappar klara, utom en, men det löser jag på måndag eller så.

Det kan vi kalla effektivitet.


Fast dagens allra mest effektiva grej måste vara det faktum att jag åkte hem för att lämna prylarna, gosade med katterna en stund och ändå hann med samma vagn tillbaka bort till AllHellGoneChurch (eh, Allhelgonakyrkan alltså) efter att den vänt borta vid Komettorget.

Hur jag vet att det var samma vagn? Jo, för jag kände igen föraren & hans tatueringar på högerarmen.


Det, mina vänner, är så det blir när man jobbar upp lite tempo.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards