zill

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Therese . - 28 december 2011 22:32

Min vän Strulet tyckte angående tidigare inlägg att jag skulle göra precis just detta; tuta & köra. Och jag tror nog att det kommer bli så i slutänden. Jag pallar inte det här, lika bra att göra som man brukar, trots att just den taktiken inte brukar fungera så övermåttan bra. Fast det handlar egentligen inte om det, utan mer om mig, att jag ska kunna greppa en välkänd siuation på ett sätt jag känner igen och kan utantill.


Det blir lättare så.


Nåja, skit i det där nu då, och så kör vi nått roligare; mellandagsreakap!!!


Jag hittade en snygg jacka. Och jag blev kär i den, så nu bor det en röd McKinley Orillia hemma hos mig.

En RÖD jacka?! Det var länge sen jag hade en jacka som inte är svart eller nån annan "murrig" färg. Jepp. Men jag är nog kär i den. Som sagt. Faktiskt.


 

en sån här alltså. en röd. kärlek & värme...!

[ källa ]


Nu blir det sova av. Imorron är det sista jobbedagen för den här veckan. Tjoo!


//zill

Av Therese . - 28 december 2011 05:39

Morrn alles. Klockan är natten och jag har väl sådär 4½ timmes sömn i kroppen. Det tog lång tid att somna igår, för det var en hel del som rörde sig inne i skallen.


FB-statusen innan sänggång; - det är med en lätt känsla av förvirring och konstig saknad jag går & sover ikväll.

 

Lägg till ett förbaskat illamående och så har ni ju bilden klar, eller hur..?


Men trots det har jag sovit gott, när jag väl lyckades somna.

Och idag är illamåendet borta, men tankarna snurrar fortfarande, fast inte lika fort. Kanske att jag helt enkelt får lov att kapitulera, och släppa på det här. Jag misstänker nämligen att mitt ovanliga hanterande av känslan gör att jag blir mer osäker, än om jag hade gjort som jag brukar; släppt hela skiten och känt "rakt ut", utan säkerhetslina. Då vet jag iaf att jag känner, och kan hantera det från det hållet.

Nu går jag mest och är 'småljum' och velar i tanken på att känna. Rädslan för att bli bränd & åka på magplask finns där, men jag tänker att den aldrig har stoppat mig förr.

Varför är det så annorlunda nu..?


Jävla MjölkMajoren. Nu går jag & jobbar.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards