zill

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Therese . - 6 november 2011 17:44

(den här söndagen har förvandlats till en Maria Mena-dag)


Har börjat komma in i boken nu, yay! Och precis lagom till detta har min mage & skalle börjat peta på mig, om att det är dags för mat. Mat? Nu? Redan? Eh, oj, klockan är liksom redan 18... Jag har inte ätit sen 11-snåret då jag klämde i mig min monsterfrukost bestående av köttbullar & äggröra. Kaffe har jag däremot dratt i mig plenty of. Kanske inte optimalt.


Det blir så när man är ensam. Hungern blir inte lika intensiv, och det är lätt att strunta i hungerkänslorna, för liksom... Man skadar ju bara sig själv om man inte äter. Det finns ingen annan som pockar på uppmärksamhet; "hurru, kanske dags att laga lite käk, typ nån schysst söndagsmiddag"

 

Därmed inte sagt att jag ska strunta i att äta, jag bara reflekterar över att det är mycket lättare att laga & äta maten om man har sällskap. Ingen newsflash, alltså.


//zill

Av Therese . - 6 november 2011 15:00

Söndagen flyter på här hemma, har påbörjat A Game Of Thrones igen, efter att jag fått bakläxa av Jalgot. Jag läste ju inte klart den sist, och när jag ville lämna tillbaka boken (utan att ha läst ut den alltså) så fick jag inte det. Alltså gör jag ett nytt försök... Och helt ärligt, den fångar mig inte. Alldeles för mycket karaktärer som introduceras på en gång och jag blir snurrig. Men jag antar att det lättar om några hundra sidor, heh.


Fast just nu har jag paus i läsandet, till förmån för att prata med KattFan. Länge sen vi pratade nu, men det blir så när man har konstiga jobbetider och ditten-datten. Damn, vad jag saknar honom! Men det är bara dryga månaden kvar tills att han kommer till Sverige, så jag ska väl inte klaga, eller?


Oerhört spännande, eller hur?


...eller inte.


//zill

Av Therese . - 6 november 2011 09:40

Det är söndagsmorgon i det zill:erska residenset, och jag är utsövd. Det borde jag vara efter gårdagens sovande till och från i soffan. Jag började kolla på Benjamin Buttons otroliga liv när den drog igång 21.30 Jag tror jag sov efter en halvtimme. Får kolla på den en annan gång, heh.


Nåja. Dagens planer är inte så spännande. Äta frulle, hänga tvätten som körs just nu, handla inför veckan som kommer.


Ungefär så.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards