zill

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Therese . - 24 november 2011 22:54

Jag borde ha gått och lagt mig när jag kom hem från kortvikningskursen för en timma sen, men fastnade på skype med mamma.

Det är svart ute, det regnar & det är lite sådär halvdimmigt. Ena kattfjanten skriker & gapar och den andra lullar mest runt och tuggar på lösryckta tapetbitar som hon rivit loss från vardagsrumsväggen. Jag bryr mig inte. Jag vet att jag borde, men jag orkar inte...


Renovera kan man göra en annan dag.


Inväntar ett rutinsamtal från Tuss, sen är det nanna kudde som gäller.


...och imorron är det fredag.


//zill

Av Therese . - 24 november 2011 15:16

I förmiddags plingade min telefon, och visade en sms-avi om att jag kunde hämta ett paket.


det var ett vitt paket med röda snö... eller nej.... brun packtejp

 

någon har skämtat april med mig... kyckling?!

 

...eh nej... va? en trasig bib...?

 

neeeeeeej! det innehöll nagellack,

 

... 4 små burkar med body butter (med dofterna shea, moringa, coconut & mango)

   

...och en supersöt kinesisk wallscroll över 2012.

 

(dessutom fanns det lite ekonomisk sponsring, men alla vet hur pengar ser ut så dem låter jag bli att visa upp)


//zill, som har fina föräldrar

Av Therese . - 24 november 2011 05:35

(jag tänker inte tjata om att det är natten ute... för det är natten ute vilken tid på morgonen som helst nu, var är snön som kan ge lite ljus?!)

 

God morgon alles.

Jag är trött. Man tenderar att bli det om man somnar sent, och sen inte fått sova ordentligt pga gapande kattfjant (fattar inte varför hon prompt ska gapa när jag ska sova, hon har ungefär 8 timmar om dagen på sig när jag inte är hemma). Jag tror att Neira har gått in i sitt livs första löp. Därmed är det jag som ringer till veterinären och beställer steriliseringstid. Fast säg inget till henne bara, hrm.


Dags att slurka upp sista morgonkaffet, och sen iväg till jobbet.

Ikväll är det kortkurs med Anki i Sävedalen, najs.


Have a good one!


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards