zill

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Therese . - 10 november 2011 18:37

Jag har en internetbekant som i likhet med mig har utvecklat en kärleks-skeptisism (nytt ord?) på det senaste. Via FB och bloggarna har vi resonerat om fjärilars vara & icke vara.

Vi har kommit fram till att det sällan är vi själva som mosar fjärilarna som fladdrar i magen, utan ganska ofta samma person som väckte dem.

Hon hade en status på FB för några dagar sen;

Man ska aldrig fånga en fjäril för vingarna kan så lätt gå sönder och de kan inte längre flyga. Så varför jagar jag dem?

 

Och jag håller med, men som sagt. Det här med att fånga fjärilarna... Ingen mening med det, eller ens att jaga dem egentligen. Oftast fladdrar fjärilarna runt pga att någon kom förbi och väckte dem med lite vänlighet, lite närhet och sånt som lätt kan försvinna om man påpekar att fjärilarna faktiskt är väckta. För när man gör det... Då tvingas personen ta ställning till om han/hon verkligen ville det med flit. Oftast är inte fallet så. Och då dör en fjäril.


Mina fjärilar har lagt sig i ide, och kommer inte förpuppas på länge än. Men när dom gör det, då jävlar får det banne mig vara annat än drömfjärilarna jag levt med så länge.


Typ en sån här;

  

atlasspinnare, en av världens största fjärilar.

 

...och apropå ämnet, så har ju en av mina främsta vardagspoeter, Lasse Winnerbäck skrivit en sång om det.

//zill

Av Therese . - 10 november 2011 07:15

Ett inlägg hos en vän fick mig att tänka på Jens.

Jens som jag inte träffat sen han och jag var och tittade på Jonas Gardell ute på Cirkus i Sthlm, oktober 2001.


Han är ett bitterljuvt minne, och ibland letar jag upp alla papprena med dikterna vi skrev. Inte så mycket för att jag saknar honom, utan för att den korta tiden han & jag påverkade mig så starkt.


Ibland kan jag undra hur mitt liv hade sett ut om jag inte hade träffat honom.

Och ofta tänker jag på hur det kunde ha blivit om vi stannat kvar med varandra.



Jens, med sommarstugan i bakgrunden. mitten av aug.-01

 

//zill

 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards