zill

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Therese . - 22 november 2011 20:44

Det kan omöjligt vara så att jag stannar kvar i gamla gängor för att jag inte tror på bättre tider..?

Eller lägger jag mig ner och apatiskt tittar på världen där alla andra hinner med, gör saker, utökar familjer osv.


Jag vill inte tro att det är så. Om det vore så, så skulle jag nog inte tro på att jag också kommer få det livet.

Visst, jag är skeptisk och känner mig hopplöst efter på ganska många punkter, men nånstans lång bak i min sinnevärld tror jag nog ändå på att det blir av.

Om jag inte gör det kan jag ju lika gärna lägga mig i en hög på golvet och gråta livet ur mig. Och jag har legat i tillräckligt många gråthögar för att jag ska veta att det sällan löser problemet.


Det sista som överger människan är hoppet, eller va?


grodan som Fascisten ritade till mig som tatueringsmotiv -07


//zill  

Av Therese . - 22 november 2011 08:41

Sovmorgon idag, vaknade 3 minuter innan alarmet gick. Utvilad och på klart bättre humör än igår. Naajs.

Om ca en kvart ska jag traska till jobbet, sena skiftet idag & sen efteråt måste jag greja ny sand & mat till kattfjantarna. Det blir således en ganska lång dag idag.


Fast jag tror nog det ska gå bra ändå.

Jag har en Lanterna som ger lite ljus. Fräsigt värre.


inte riktigt en sån här lanterna, kanske, men ja... eh... äsch! 



Nehej. Dags att dricka upp kaffet & dra sig mot jobbet.

Ha't fint!


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards