zill

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Therese . - 28 november 2011 20:42

<parentes>

veterinären som tog biopsin i Nomis mun för några veckor sen ringde i eftermiddags. hon hade fått provsvaren och det var inget farligt, utan bara en form av sår som blir inlammerade. såren i sig kan komma av allergi, men även från annat. om jag fattade det rätt kan det också ligga latent (ungefär som herpes hos oss människor). därför känns det ganska skönt att veta att jag redan tagit hand om foderbytet, och att jag faktiskt ser (lite) skillnad på hennes päls. tyvärr kan det komma tillbaka (iom att det alltså kan ligga latent), men då kan det självläka.

</parentes>


Jag är trött. Hjärnan är mos efter ungefär 11½ timme på jobbet, och jag ska vara där 6.15 imorron bitti igen. Ibland könns det som att man bor där. En del ungar tror faktiskt det på riktigt; hej verklighetsförankring!


Om en liten stund ska jag slå på teven & glo på Den Som Dräper på TV4, och sen blir det natten här (hoppas jag får sova bättre inatt...).

Förutom att jag ska jobba imorgon händer det en spännande sak. Mer om det imorgon kväll, ok?


//zill

Av Therese . - 28 november 2011 07:14

Helt skum natt. Har vaknat ungefär varannan timme från ett-snåret fram till att klockan ringde vid tio över sex. Har inte sovit ordenylig sömn heller, utan ganska lätt sömn.


Jag tror med andra ord att den här dagen kommer kännas lång med jobb & sen personalmöte på det. Hemma nån gång vid 19.30 skulle jag tro...


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards