zill

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Therese . - 7 november 2011 21:21

När jag skulle logga in nyss för att skriva ett inlägg om nånting helt annat fick jag säkerhetskoden "kiev".

Det fick mig direkt att börja längta efter en resa. Inte just till Kiev, även om jag aldrig varit där.

Jag har inte värit på särskilt många ställen egentligen, och jag har sällan (för inte säga aldrig) åkt ensam. Det har alltid funnits resesällskap, eller någon som mött upp mig när jag väl kommit fram.


Fast det var ju inte det jag tänkte skriva om, utan just den här längtan efter att få byta miljö. Det behöver verkligen inte vara fancy, men ja. Ni vet, känna känslan att vara på väg nånstans.

Längtan efter att få komma bort, byta miljö och kanske få rätsida (eller avigsida?) på tankar. Komma iväg, om så bara för en helg. Köpenhamn var på tapeten för ett år sen, och finns fortfarande kvar i bakhuvudet.

Som sagt, det behöver inte vara långt bort eller särskilt glamoröst.


Men det bär emot. För jag vill uppleva det tillsammans med nån.

Och kanske är det just ensamheten jag försöker fly ifrån...


 

bild från planet på väg mot Teneriffa, mars -10

 

//zill

Av Therese . - 7 november 2011 17:07

(eh, ja. jag stavade fel med flit)


För idag har jag torkat kräks. Inte en, utan TVÅ ggr. Inom loppet av ungefär 25 minuter. Det betyder med andra ord att kräksjukeperioden officiellt är igång på jobbet. Och jag börjar direkt oja mig; hur könns magen nu, mår jag bra, mår jag inte lite illa? måste ut i friska luften, måste sprita händerna... nä förresten, finns det ingen som har en sån dusch som dom har på labb...? ge hit den isf. nuNU!

 

Detta toppades med att jag tvättade barnskor som trampat i hundbajs. Vad är det för typ av människa som rastar sin hundjävel på en gård där barn ska springa omkring & leka?! Ingen människa med vett iaf. Så. Jävla. Äckligt.


...och som om detta inte räckte så ska jag in till veterinären med Nomi på onsdag. Provtagning & shit. Mitt lilla hjärta.


- hej, här sitter jag & är sjukligt söt (Nomi 3/11 -11)


//zill 

Av Therese . - 7 november 2011 07:22

  • när mitt alarm väckte mig för dryga timmen sen låg ett sms & väntade på mig. från Lotta-tösen som just nu hattar jorden runt (typ, Hongkong & LA) där hon krävde min adress omgående. hon är i LA nu, så jag antar att det kommer dimpa ner ett vykort därifrån sen
  • det är bara en månad och 8 dagar kvar till att KattFan kommer till Sverige på semester. hur najs? jävligt najs!
  • jag har bodyshop-grejer att inhämta efter mamma & pappas Gran Canaria-resa. bodybutters & stuff. till ett jävligt mycket billigare pris. zill approves!

Det var nog det... Det är ju trots alls bara måndag, inte kan man gå upp helt i limningen så tidigt på veckan?


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards