zill

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Therese . - 13 november 2011 21:44

Jag kan inte värja mig. Jag har försökt att koncentrera mig på alla möjliga teveprogram hela dagen, och jag ska förövrigt påpeka att det är svårt att fokusera på en tilltrasslad mordhistoria när Ruddock drar förbi i skallen.


Jag kan heller inte låta bli att skratta lite, för det är precis så här man inte ska göra, om man ska lyssna på råden man får i He's not that into you. Leva i fantasier, fundera på när man får kontakt nästa gång osv.


Och hur ska jag veta om han är 'into me' eller ej, när jag inte ens har frågat.

(hur var det nu man gjorde..?)


bilden har egentligen inget med inlägget att göra förutom... eh...

nä, den har inget med inlägget att göra. men den är lite söt, tycker jag.


//zill

Av Therese . - 13 november 2011 10:54

Grattis till mina föräldrar som firar 29-årig bröllopsdag idag! Enligt en tabell som jag googlade fram är det Plywoodbröllop som dom firar. Nästa år är det Pärlbröllop...


 

på strandpromenaden i Playa de las Américas, mars -10


Grattis till mig som haft mitt namn i 29 år idag.


Och "grattis" till alla pappor.. Säger man verkligen Grattis på Fars dag? Njaaaeee...? Eller..? jag vet inte.


/zill

Av Therese . - 13 november 2011 09:40

Jag vill inte censurera mig själv eller mina känslor. Och för att kunna skriva utan att censurera mig själv, eller känslorna måste jag ha hittepå-namn på såna som är tätt kopplade till känslorna. Jag har haft många såna, och nu har jag alltså två till. Inga konstigheter, egentligen. Jag vill kunna skriva fritt (fast helt fritt blir det ju inte ändå, tyvärr) och med dessa hitte-pånamn är det lättare.


Så. Därför censurerar jag. Typ.


Nu ska jag äta frulle.


//zill

Av Therese . - 13 november 2011 01:04

Har haft en kalasfin kväll hemma hos Mathilda. Chickflicks, grogg & cider. Ahmen, hejsan! Perfekta lördagsunderhållningen.

Men jag blev iaf mycket insiktsfull när det gäller min inställning till chickflicks och/eller romcoms. Visst, dom är übersöta, men ack!, så destrutkiva och förutsägbara. Det är inte okej att man gömmer huvudet i närmaste skämskudde och håller för öronen bara för att en av karaktärerna i filmen är Så. Jävla. Awkward.

Så nej. Vi kan nog ha bevisat att jag inte är nån stor diggare av den här typen av film. Inte ens som avslappning, för mycket av energin går bara ut på att skämmas för allt klantigt & tramsigt som karaktärerna håller på med. Huvva.


Men. Den trevligt kvällen till trots har jag bara haft Ruddock (HanDenDäringa har fått en censur, HURRA!) i skallen, och jag vet inte riktigt om jag ska tycka det är en bra sak.

Och det är verkligen inte en bra sak att Snoot (den andra däringa, fast egentligen den första, som numera också har en censur!) finns där inne och trängs. För jag vill inte ha honom där.


Men hey! Rätt vad det är trillar han nog ut, tänker jag mig.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards