zill

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Therese . - 9 november 2011 19:19

Det var natten utffffffffffffffffffff (hej Neira)....


Jag börjar om.


Det var natten ute imorse klockan 07 när jag åkte med Nomi-hjärtat till veterinären. Det är natten nu, när jag kom hem för en stund sen. Jag är ganska trött på det här mörkret nu... Känns lite hopplöst med insikten om att det kommer vara så här i åtminstone ett par månader till... Fy fan.

(och idag har det varit en lång dag. som inte är slut än, heller)


Nomi-hjärtat förresten... Det har gått bra, hon har ett stygn i käften som går bort av sig själv och hon har fått dundermedusin som hon ska äta (läs, som jag ska tvinga i henne) i en vecka. Provsvar om ca 3 veckor. Precis just nu hör jag att hon äter ute i köket så jag antar att saker & ting fungerar iaf.

(jag tänkte förövrigt på det här med medicinerna när jag åkte hem... efter alla vändor jag har gjort kan jag snart börja deala kattmeds till alla som vill ha. ett bar sätt att dryga ut lönen på, kanske..?)


Nu ska jag bara vara vaken tills mamma & pappa ringer från Arlanda, sen ska jag sova skiten ur den här da'n.


//zill

Av Therese . - 9 november 2011 06:37

Har sovit förjävla illa. Drömde en så vidrig dröm att jag vaknade med ett ryck vid 01.40 (ja, jag kollar klockan när jag

vaknar mitt i nätterna) och hade ont i mellangärdet och bröstet. Hjärtat rusade och det tog en stund innan jag fick ro & somnade om. Tur att man har kattfjantarna då, Neira hjälpte till på sitt sätt och la sig på huvudkudden så att jag fick hennes spinnande rak i örat, och Nomi låg där hon låg, längs med ena benet.


Men jag har minus på sömnkontot. Det gillas inte.


Fast vad ska man göra, det är som det är.

Och om en liten stund ska jag packa in Nomi i transportburen och åka till veterinären med henne. Det är som det är med det också.


Ha en bra onsdag, alles!


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards